چگونه می توان درخانه یک کسب و کار آنلاین را شروع کرد

در اینجا 13 مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین در خانه گرد آوری شده است:

راهنمای کاملی که در مورد راه اندازی موفقیت آمیز یک کسب و کار آنلاین در خانه به شما یاد می‌دهد و آزادی مالی مورد نظر خود باید بدانید.

زمان مطالعه : 12 دقیقه

اگر آرزو داشته باشید که روزی کسب و کار آنلاین خود را از خانه شروع کنید ، پس تنها نیستید. در واقع ، میلیون‌ها مشاغل مستقر در خانه وجود دارد. بسیاری از این صاحبان مشاغل دلایلی را عنوان می کنند مانند اینکه می خواهند رئیس خود باشند ، می خواهند به دنبال اشتیاق خود بروند و از دست دادن شغل خود را به دلیل حوادث غیر منتظره زندگی مانند ویروس کرونا به عنوان اصلی ترین نیروهای محرک آنها به سمت خلاقیت کسب کنید و به دنبال روش های آنلاین کسب درآمد خود باشید.

اما یک دلیل وجود دارد که چرا بسیاری از ما در جهت رویاهای کسب و کار آنلاین خود نیستیم. شروع یک کسب و کار آنلاین از خانه کار ساده ای نیست. شاید تعجب کرده باشید که چه چیزی می توانید به مشتریان بالقوه ارائه دهید یا از کجا می توانید راه حل کسب و کار آنلاین را شروع کنید.

برای کمک به شما در شروع کار ، ما یک راهنمای جامع نوشتیم که هر آنچه را که باید در مورد موفقیت شروع یک کسب و کار آنلاین بدانید به شما می گوید. ما به شما یاد می دهیم که چگونه طرحی کاملاً مناسب برای خود پیدا کرده و ایده تجاری خود را توسعه دهید و همچنین اقدامات لازم را هنگام راه اندازی فعالیت خود انجام دهید – خواه یک محصول ، خدمات یا دانش فنی بفروشید. با استفاده از این راهنما ، شما می توانید کسب و کار خانگی آنلاین خود را راه اندازی کنید و انعطاف پذیری و آزادی مورد نظر خود را پیدا کنید.

  •  

مرحله 1. یک ایده تجاری (مدل کسب و کار) پیدا کنید

تمام مشاغل آنلاین خانگی و عالی با ایده شروع می شوند. این می تواند یکی از دلهره آورترین قسمت های شروع کار آنلاین باشد: حتی از کجا شروع می کنید؟

استراتژی های زیر شما را در هر زمانی سرشار از ایده های تجاری می کند.

شما چه مهارتهایی دارید؟

بهترین مکان برای شروع ، دیدن مهارت ها ، تخصص و دانش خودتان است. با پرسیدن از خود ایده های خود را ایجاد کنید:

  • چه مکانی مطالعه کرده ام ، چه در دانشگاه ، از طریق یک دوره آنلاین ، در یک کارگاه و غیره؟
  • قبلاً چه موضوعاتی را به دیگران آموزش داده ام؟ به عنوان مثال ، آیا هنگام کار در مورد آموزش کارمندان جدید در مورد برخی از سیستم ها ، نرم افزارها یا مهارت ها ، فرد اصلی در محل کار فعلی خود هستید؟
  • چه موضوعاتی بیشتر تحقیق کرده‌اید ، چه برای کار ، تحصیل یا کنجکاوی خودتان؟
  • در کدام کلاس در طول مدرسه یا دانشگاه بهترین عملکرد را داشتید؟

دوستان و خانواده شما می گویند در چه کاری مهارت دارید؟

گاهی اوقات ، ما نمی‌توانیم استعدادهای خود را ببینیم ، بنابراین در اینجا دوستان و خانواده می توانند به ما کمک کنند.

  • عزیزان شما بیشتر از چه چیزی به شما تعارف می کنند؟
  • در حال بزرگ شدن ، آیا معمولاً به شما می گفتند به ویژه در کاری مهارت دارید؟

با دوستان و خانواده خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که فکر می کنند استعدادها و مهارت شما در کجا نهفته است.

از کارمندان سابق خود بپرسید که بیشتر به خاطر چه چیزی شما را به خاطر می آورند

اگر هنوز با همکاران یا کارمندان سابق خود در ارتباط هستید ، با آنها در تماس باشید تا بفهمید چه چیزی از شما به یاد می آورند.

آیا آنها وقتی به کمک شما نیاز داشتند صبر شما بود؟ یا شاید روش عالی و قابل درک شما در توضیح موضوعات پیچیده تر؟ پاسخ به این سوالات ممکن است به شما کمک کند تا در یک کسب و کار بدرخشید.

 همیشه بیرون از چارچوب فکر کنید و از فرصت‌هایی که ظاهر می شوند ، در هر کجا که باشند استقبال کنید

ایجاد یک “نقشه مهارت”

این مانند یک نقشه راه است . قرار دادن مهارت های خود روی کاغذ به شما این امکان را می‌دهد که همه آنها را با یک نگاه مشاهده کنید ، به شما کمک می کند بین مهارت ها ارتباط برقرار کنید و یکی از مواردی را که بیشتر از همه برای شما برجسته است انتخاب کنید.

در اینجا نحوه ترسیم نقشه مهارت به شما آموزش می‌دهیم :

  • با نوشتن “مهارت” در مرکز نقشه خود شروع کنید.
  • از مرکز مهارت خود شاخه‌های مرتبط با آن مهارت بگیرید

با کشیدن “شاخه های” کوچکتر از هر یک و نوشتن کلمات یا عبارات بیشتر مربوط به آن ایده ، هر یک از این مهارت های اصلی را تحلیل تجزیه کنید.

ایجاد یک

شما می توانید نقشه مهارت های خود را با استفاده از قلم و کاغذ کامل کنید ، یا از یک ابزار رایگان مانند  Mindmaps App استفاده کنید . ببینید با تنظیم مهارت های خود به این روش ، چه بینش جدیدی پیدا می کنید. پیدا کردن شاخه‌ای از یک مهارت یا موضوع مشترک راهی عالی برای توسعه ایده تجاری است.

مرحله 2. پیدا کردن آنچه برای فروش آنلاین مناسب است

هنگامی که ایده های خود را برای اینکه چه نوع شغلی می توانید شروع کنید ، ایجاد کردید ، گام بعدی این است که آنچه را که کسب و کار شما باید به صورت آنلاین بفروشد ، یا محصولات ، خدمات یا دانش فنی شما باشد.

محصولات

این محصول فیزیکی برای استفاده مصرف کننده در دسترس است. برخلاف خدمات یا دانش فنی ، محصولات ملموس هستند.

نمونه هایی از محصولات فروخته شده بصورت آنلاین عبارتند از:

  • جواهر سازی
  • شمع سازی
  • کوله پشتی
  • پرورش گل و گیاه
  • تختخواب خانگی
  • کوسن
  • عینک آفتابی

ممکن است شما محصولات خود را بسازید یا آنها را از یک عمده فروش یا حمل و نقل کالا تهیه کنید – ما در مورد راهنمای محصولات در مورد راهنما صحبت خواهیم کرد.

خدمات

خدمات را می توان وظایفی تعریف کرد که به صورت حرفه ای و آگاهانه توسط یک فرد یا تیم به نفع مشتریان خود انجام شود.

نمونه هایی از خدمات قابل فروش بصورت آنلاین عبارتند از:

  • آموزش آنلاین یک زبان
  • کمک مجازی
  • خدمات معماری آنلاین
  • مشاوره تناسب اندام و تغذیه
  • مربیگری روابط آنلاین
  • طراحی سایت
  • مشاوره سئو

آموزش آنلاین

اگر در مورد موضوعی خاص که مورد توجه مخاطبان هدف شما است آگاهی دارید ، می توانید دانش خود را به یکی از این اشکال بفروشید:

  • ویدئو
  • کتاب الکترونیکی
  • وبینار
  • پادکست
  • دوره یا کارگاه آنلاین

برای شروع کار به چه چیزی نیاز دارید؟ سه چیز ساده: محصول خود را بهتر از هر کس بشناسید ، مشتری خود را بشناسید و اشتیاق جدی برای موفقیت داشته باشید

هنگام فروش دانش فنی خود ، روی چهار عامل مهم برای اطمینان از موفقیت آن تمرکز کنید:

  • جوابی برای بزرگترین مشکلات مخاطبان خود ارائه دهید . آنها در تلاش برای دستیابی یا غلبه بر چه چیزی هستند؟ با توجه به دانش شما ، اقدامات لازم برای انجام این کار چیست؟
  • دانش فنی خود را با قیمت های مختلف ارائه دهید  تا در دسترس طیف وسیعی از مخاطبان قرار گیرد. به عنوان مثال ، ممکن است یک کتاب الکترونیکی با قیمت 15.000 تومان ، یک دوره 7 روزه شمع سازی با قیمت 90.000 تومان و یک دوره ویدئویی عمیق با کتابهای قابل چاپ با قیمت 290.000 تومان داشته باشید.
  • کانال های آنلاین لازم را برای بازاریابی آنچه می‌فروشید ، از جمله وب سایت ، وبلاگ ، خبرنامه ایمیل و حساب های شبکه اجتماعی ایجاد کنید.
  • خرید را با یک فرآیند تسویه حساب ساده و گزینه پرداخت با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین ، کارت اعتباری یا اقساط پرداخت هفتگی / ماهانه برای خریدار آسان کنید .

هر آنچه را که می خواهید بفروشید ، باید موارد زیر را داشته باشد :

  • دوام بالا در بازار

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تغییر عادت‌های مردم بسیاری از کسب و کارها درحال تغییر هستند بازاری که “زنده” باشد بازاری است که برای مدت طولانی سودآوری خود را حفظ خواهد کرد ، بنابراین به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند. آیا در طی سالهای طولانی نیازی به محصول یا خدمات شما وجود خواهد داشت؟

  • مزیت رقابتی

محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد که به شما امکان می دهد از رقبای خود بهتر عمل کنید؟ چه کاری بهتر از آنها انجام خواهید داد و چگونه؟

  • مخاطبان فعال

آیا در حال حاضر افرادی هستند که به دنبال محصول یا خدمات شما می گردند؟ آیا محصول یا خدمات شما مخاطبان طیف گسترده ای را هدف قرار می دهد و در عین حال به اندازه کافی مشتری وجود دارد که می تواند فروش زیادی داشته باشد؟

  • قانونی باشد

محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید باید طابع قوانین آن کشور باشد. به عنوان مثال اگر شما در ایران زندگی می‌کنید نمی‌توانید سایت شرط بندی یا سایت BET راه اندازی کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پرذازیم.

مرحله 3. از نظر قانونی سازگار باشید

قبل از اینکه کسب و کار آنلاین خود را از خانه شروع کنید ، باید مطمئن شوید که از نظر قانونی مطابقت دارد تا از جریمه یا مشکلات قانونی جلوگیری کنید.

بنابراین بسیار ضروری است که  قوانین قانونی کشور خود را برای شروع کار بررسی کنید ، چون قوانین هر کشور متفاوت است.

علاوه بر این ، مجوزها یا گواهینامه هایی که برای مطابقت قانونی با آنها  احتیاج دارید بر اساس صنعت و  کشور شما متفاوت است ، بنابراین همیشه ابتدا تحقیق کنید تا مطمئن شوید قبل از شروع کار خود دقیقاً می دانید که از نظر قانونی چه چیزی لازم است.

در ایران برای کسب و کارهای کوچک و خانگی نیاز به مجوز تجاری و پروانه کسب نیست اما وقتی کسب و کار شما بزرگتر شد می‌توانید برای آنها اقدام کنید.

برای دریافت پروانه کسب ، به موارد زیر احتیاج دارید:

  • شرح مفصلی از فعالیتهای مشاغل شما
  • یک ساختار قانونی. آیا به عنوان یک شرکت انحصاری ، با مسئولیت محدود یا یک شرکت فعال خواهید بود؟
  • هرگونه بازرسی یا مجوز مورد نیاز ، براساس قوانین و مقررات منطقه شما
  • در صورت لزوم ، مجوز مالیات فروش
  • همچنین باید مجوزها یا گواهینامه های مربوطه را حفظ کرده و از منقضی شدن آنها جلوگیری کنید.

مرحله 4. انجام تحقیقات آنلاین بازار

هنگامی که شما تحقیق آنلاین در بازار انجام می دهید ، به سادگی در حال جمع آوری اطلاعات در مورد بازاری هستید که وارد آن خواهید شد ، همچنین در مورد رقبا و مشتریان خود.

این یک گام اساسی در شروع تجارت آنلاین شما است ، زیرا به شما کمک می کند تا تشخیص دهید تقاضای سالم برای آنچه قصد دارید بفروشید وجود دارد یا خیر.

هنگامی که ما در مورد تقاضا صحبت می کنیم ، این موارد به موارد زیر مربوط می شود:

  • نیاز به محصول / خدمات / دانش شما
  • چه کسی می خواهد محصولات یا خدمات شما را بخرند.
  • چه مقدار مشتری مایل به خرج کردن است

برای درک این موارد ، می خواهید درک کنید که مشتریان شما کجا وقت خود را آنلاین می گذرانند. آیا آنها از انجمن استفاده می کنند؟ وقت خود را در اینستاگرام بگذرانید؟ یا آنها ترجیح می دهند مقالات وبلاگ را بخوانند؟ دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا بهترین اطلاعات را برای درک مشتریان خود به دست آورید.

برای شروع تحقیقات بازار آنلاین خود ، می‌خواهید از روش ها و ابزارهای زیر استفاده کنید.

SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو)

SERP به صفحات نتایج موتور جستجو گفته میشه که صفحاتی است که توسط موتورهای جستجو مانند Google هنگام تایپ یک عبارت جستجو نمایش داده می شود.

شما می توانید وب سایت های رتبه اول را تجزیه و تحلیل   کنید تا ببینید که چه نوع وب سایت‌هایی در صفحه اول نتایج وجود دارد. 10 تای اول نتیجه گوگل را تحلیل و تجزیه کنید و ببینید چه محتوا یا اطلاعات رایگان مفید به مخاطبان خود ارائه می‌دهند؟

  • وبلاگ های اطلاعاتی؟
  • سایت های تجارت الکترونیکی؟
  • وب سایت های آموزشی؟

این به شما کمک می کند بفهمید که کلمات کلیدی انتخابی شما برای آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد درست انتخاب شده باشند.

تجزیه و تحلیل SERP ها نیاز به تمرین و دانش ، و همچنین درک خاصی از SEO برای درک هدف اصلی SERP دارد.  اگر برای این کار به دانش تخصصی بیشتری نیاز دارید می توانید  از یک فریلنسر کمک بگیرید .

رقبا

تحقیق در مورد رقبا (کسانی که محصول یا خدمات مشابهی به شما پیشنهاد می دهند) به شما کمک می کند تا اطلاعات مهم مربوط به وب سایت و تجارت آنلاین آنها را به طور کلی جمع آوری کنید.

در اینجا اطلاعاتی که باید هنگام انجام این تحقیق در مورد رقبا جمع آوری کنید:

  • محصولات و خدمات
  • مشتریان
  • قیمت گذاری
  • چگونه آنها کسب و کار را انجام می دهند

این تحقیق در مورد رقیب به شما اجازه می دهد تا خلا (gap) احتمالی موجود در بازار را که تجارت شما می تواند پر کند ، تشخیص دهید.

  • سایر رقبای مرتبط با طیف های مختلف چه کسانی هستند
  • انواع دیگر از خدمات یا محصولات که مردم به آنها علاقه مند هستند

کلید واژه ها

انجام تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی به شما کمک می کند حجم جستجو و رقابت موجود در پشت کلمات کلیدی خاص را درک کنید. و باعث می‌شود بدانید مردم بیشتر به دنبال چه چیزی هستند.

Google Trends ابزاری رایگان است که می‌توانید هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی از آن استفاده کنید

از آنجا که تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند یک پروسه زمان‌بر باشد و نیاز به دانش خاصی دارد اگر قصد دارید بصورت حرفه ای این کار انجام دهید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا در انجام این کار به شما کمک کنیم.

مرحله 5. روی یک تخصص تمرکز کنید

تمرکز روی یک تخصص بسیار بهتر است تا اینکه وارد یک بازار گسترده شوید. به عنوان مثال مشاغلی که فقط برای نوزادان تازه متولد شده لباس می فروشند ، یک طیف تخصصی در بازار گسترده تر مد است.

از مزایای مهم داشتن یک کسب و کار خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رقابت کمتری در بازار کوچکتر و تخصصی تر ، فرصتی بهتر برای برجسته شدن به شما می دهد
  • توانایی ارائه تخصص بازار و همچنین یک مهارت تخصصی
  • این امکان وجود دارد که محصولات یا خدمات خود را با قیمت بالاتر ارائه دهید زیرا رقباء کمتری دارید ، و مردم پول بیشتری به متخصص می‌دهند تا یک فرد عمومی.
  • وفاداری ، حفظ و رضایت بیشتر مشتری ، زیرا نیاز بسیار خاصی را در بازار کوچکتر برآورده می کنید
  • تمایز از رقبا در بازار عمومی تر

شما برای تضمین موفقیت در مشاغل آنلاین و خانگی خود به حاشیه سود نیاز دارید.

برای دریافت حاشیه سود:

  • روی منطقه ای تمرکز کنید که در آن دانش و اشتیاق دارید (به “نقشه مهارت” خود فکر کنید)
  • زیرمجموعه های این حوزه را شناسایی کرده و در مورد هر یک تحقیق کنید
  • مخاطبان هدف را در این مناطق تجزیه و تحلیل کنید و به نیازهای آنها فکر کنید یا مشکلی از آنها را شناسایی کنید سپس با ارائه راه حل برای رفع مشکل در غالب محصول می‌توانید به فروش عالی برسید.

نکته : لیستی از موضوعات مورد علاقه و علاقه های خود را ایجاد کنید ، سپس مشکلات معمول مشتریان هدف خود را که به دنبال یک راه حل هستند پیدا کنید و از خود بپرسید که آیا واقعاً می توانید آنها را حل کنید یا خیر؟!

مرحله 6. مخاطبان هدف خود را تعریف کنید

مخاطبان هدف خود را تعریف کنید

مخاطبان شما گروهی از افراد هستند که ویژگی ها یا نیازهای مشابهی دارند که کسب و کار آنلاین شما در صدد تأمین آنها است. بنابراین ، آنها به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند.

ساده ترین راه برای تعریف مخاطب هدف ، تقسیم بندی آنها بر اساس اطلاعات جمعیتی است. می توانید یک مرور کلی از مخاطبان هدف رقیب خود داشته باشید و شروع به جمع آوری اطلاعاتی مانند:

سن

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • آنها چه نسلی هستند؟

جنسیت

  • آیا آنها عمدتا مرد یا زن هستند؟

درآمد

  • سالانه چقدر درآمد کسب می کنند؟
  • آنها در کدام طبقه درآمد قرار دارند؟

استفاده از دستگاه

  • در کدام شبکه اجتماعی بیشتر وقت می‌گذارند؟
  • چگونه آنها محتوا مصرف می کنند؟
  • دسکتاپ؟
  • موبایل؟
  • تبلت؟

مخاطبان هدف مناسب را پیدا کنید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که پاسخگوی نیاز خواننده شما باشد.

مرحله 7. محصولات را برای فروش آنلاین تهیه کنید

محصولات شما پایه و اساس تجارت آنلاین شما هستند ، بنابراین می خواهید در مورد نحوه تهیه آنها بسیار فکر کنید. سه روش اصلی برای تهیه محصولات وجود دارد:

  1. خودت آنها را بسازی
  2. یا از تولید کننده یا عمده فروش تهیه کنی

اگر در حال ساخت محصولات هستید ، مانند گردنبندهای دست ساز ، هنرهای دیواری یا روسری های بافتنی ، اولین کار شما تأمین مواد مورد نیاز برای تولید محصولاتتان است. مشخص کنید که چه موادی برای تولید محصول مورد نظر شما لازم است ، سپس در مورد هزینه های آنها به صورت آنلاین یا با مراجعه به یک فروشگاه تحقیق کنید.

کار با تولید کننده یا عمده فروش

کار با تولید کننده یا عمده فروش به شما امکان می دهد شریکی را برای توسعه محصول از طرف خود استخدام کنید. این گزینه ممکن است مفید باشد اگر:

  • به دلیل کمبود مهارت ، ابزار یا تجهیزات لازم ، نمی توانید محصول را خودتان بسازید
  • با برون سپاری به یک تیم یا شرکت دیگر آماده ساختن محصول خود را برای شما آماده می کنند
  • فروش بالاتری از برنامه پیش بینی شده دارند و برای تولید سریع به محصولات اضافی نیاز دارند

کار با تولید کننده یا عمده فروش مزایایی را برای تجارت آنلاین شما فراهم می کند ، از جمله:

  1. گزینه ای برای پیگیری یک ایده منحصر به فرد یا پیچیده محصول بدون اینکه خودتان آن را بسازید
  2. توانایی تهیه محصولاتی که قبلاً مشهور بودن آن ثابت شده است
  3. همچنان بر برند و کیفیت محصول خود کنترل کامل دارید
  4. کمک به تولید کسانی که دارای تجربه ساخت هستند

تأمین کالای خود از یک تولید کننده یا عمده فروش ممکن است از شما بخواهد که سرمایه گذاری بیشتری نسبت به آنچه قرار است خودتان تولید کنید ، انجام دهید.

بنابراین ، محصولات یا ایده های مربوط به کالاهایی را که می خواهید بسازید و بفروشید از کجا پیدا می کنید؟

  • با دوست یا یکی از اعضای خانواده خود محصولی را شریک کنید که دوست دارید آن را بفروشید
  • با یک کسب و کار موجود شریک شوید تا محصولات خود را بصورت آنلاین یا از B2B به B2C ببرید
  • ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان و تامین کنندگان در شبکه های اجتماعی

Dropshipping همکاری با یک فروشنده است که به شما امکان می دهد محصولات آنها را در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید. سپس شما برای هر فروشی که انجام می دهید کمیسیون تهیه می کنید ، در حالی که تهیه کننده کالا کاملاً مسئول تهیه و حمل محصولات است.

این نه تنها گزینه موثری برای راه اندازی مشاغل آنلاین جدید است ، بلکه به نفع فروشنده نیز محسوب می شود ، چون شما به آنها کمک می کنید تا فهرست محصولات فروشگاه موجود خود را گسترش دهند.

با این وجود نقاط منفی در dropshipping وجود دارد ، از جمله:

  • بسیاری از محصولات ارائه شده توسط dropshippers به ​​راحتی در سراسر اینترنت در دسترس هستند و باعث افزایش رقابت می شوند
  • Dropshipping می تواند حاشیه سود کمتری به شما بدهد ، بنابراین قبل از اینکه سود خوبی کسب کنید ، باید تعداد زیادی از محصولات را بفروشید

سه روش برای پیدا کردن یک فروشنده

  1. با تحقیق در مورد شرکت های آنلاین dropshipping گزینه های مناسب را پیدا کنید .
  2. نمونه ای از محصولات آنها را استفاده کنید تا بتوانید کیفیت ، اندازه ، ویژگی ها و طراحی را شخصاً قبل از تعهد در روابط تجاری ارزیابی کنید.
  3. بهترین را انتخاب کنید و فروش محصولات آنها را از طریق تجارت آنلاین خود شروع کنید.

مرحله 8. سوالات مربوط به یک عمده فروش

سوالات مهم زیر به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا یک شرکت عمده فروشی برای تجارت آنلاین شما مناسب است یا خیر:

تولید و حمل و نقل

  1. محصولات تولید شده در کدام شهر و منطقه هستند؟
  2. محصولات از چه مکانی ارسال می شوند؟
  3. هزینه کل تولید و حمل و نقل چقدر خواهد بود؟ آیا هزینه های پنهان بالقوه ای وجود دارد؟
  4. چه مدت طول می کشد تا آنها محصول را ایجاد ، تحقق بخشند و ارسال کنند؟

سوالات مهم در مورد حمل و نقل و مدیریت موجودی را بپرسید:

  1. آیا این به عنوان بخشی از خدمات گنجانده شده است؟
  2. آیا هزینه اضافی وجود دارد؟
  3. جدول زمانی و شرایط چیست؟
  4. آیا شما بر نام تجاری بسته کنترل دارید؟

حداقل مقدار سفارش

  1. آیا باید به تعداد مشخصی از واحدها متعهد شوید یا حداقل مبلغی را هزینه کنید؟

شرایط و ضوابط

  1. قرارداد شامل چه مواردی است؟
  2. چه شرایطی برای پرداخت وجود دارد؟
  3. سیاست های برگشت کالا یا بازپرداخت شما چیست؟
  4. آیا شما گارانتی دارید؟
  5. آیا محصول دارای گواهینامه است یا نیاز به آن دارد؟

خدمات مشتری

  1. چه پشتیبانی و ارتباطی ارائه می شود؟
  2. هر چند وقت یک بار در اطلاعاتی مانند موجودی کالا ، تغییرات محصول یا حتی تخفیف به روز می شوید؟
  3. چگونه می توان سفارش داد؟

مرحله 9. قابلیت منحصر به فرد محصول را ارزیابی کنید

همه ما می دانیم که برخی محصولات دارای پتانسیل بیشتری برای فروش نسبت به محصولات دیگر دارند ، اما چگونه می توانید تعیین کنید که محصولات شما نیز به همان موفقیت برسند؟

بهترین محصولات کسب و کار آنلاین ، هر سه ویژگی مهم مشترک دارند:

بی نظیر ، معتبر و چشم نواز

محصولی که می فروشید باید یک نوع باشد بنابراین تقاضا برای آن زیاد است. در حالت ایده آل ، مشتریان نباید بتوانند محصول شما را در جای دیگری به صورت آنلاین خریداری كنند.

پیدا کردنش سخت باشد

وقتی کالایی منحصر به فرد باشد ، یافتن آن نیز معمولاً دشوارتر است. این تقاضای مشتری برای محصول شما را افزایش می دهد ، با این وجود شما در زمینه فروش آن هیچ رقابتی ندارید و شما را برای موفقیت آماده می کند.

قیمت پایین تر

محصول ایده آل محصولی خواهد بود که بتوانید آن را در حاشیه سود خوب بفروشید و این حالتی است که استفاده از یک راه حل کاهش قیمت چالش برانگیز است زیرا شما مجبورید قیمت های خود را افزایش دهید. این بد است؟ این ایده آل نیست اما در صورت عدم تأخیر ، ممکن است واقعاً ارزش مشتری را از محصول افزایش دهید

روی سازمان فروش پیرامون محصول خود کار کنید. بر ایجاد وفاداری مشتری تمرکز کنید ، مشتریان خود را راضی نگه دارید و با ارائه خدمات عالی به مشتریان ، ارزش واقعی بیشتری را برای خود محصول ایجاد خواهید کرد.

مرحله 10. عواملی که باید قبل از فروش در نظر بگیرید

تولید محصول شما چه مدت طول می کشد؟

اگر در حال ساخت محصولات هستید ، آیا کالاهای خود را برای سفارش یا نگهداری موجودی در دست خود تهیه می کنید تا کالا فوراً حمل شود؟

اگر با یک فروشنده عمده فروشی یا عمده فروش کار می کنید ، باید شرایط آنها را بسنجید و مطمئن شوید که همیشه محصولات کافی در اختیار شما هستند تا بتوانند با تقاضای شما مطابقت داشته باشند. اگر آنها برای برآوردن درخواست های شما نیاز به سفارش یا ساخت محصول دارند ، چه مدت طول می کشد تا دوباره درخواست شما را تهیه کنند؟

چگونه سفارشات را ارسال می کنید؟

اگر محصول شما دیجیتالی است ، می توانید سفارشات خود را از طریق یک وب سایت به صورت خودکار تنظیم کنید و به آنها امکان دسترسی به محصول شما پس از پرداخت داده می‌شود.

پیشنهاد سفارش سایت فروشگاهی محصولات دیجیتالی

از طرف دیگر ، محصولات فیزیکی نیاز به ارسال به خریداران دارند ، بنابراین شما باید تعیین کنید که کدام روش آسان تر و مقرون به صرفه است.

اگر با یک عمده فروش کار می کنید ، آیا خودتان محصولات را حمل می کنید یا با یک شرکت حمل و نقل و تحویل کالا کار می کنید؟

اکثر تامین کنندگان پس از سفارش خودشان محصول را ارسال و هزینه آن را پرداخت می‌کنند و شما به آنها درخواست می‌دهید و اطلاعات مشتری را به همراه هزینه کالا پس از کسر سود خودتان به آنها ارسال می‌کنید.

موجودی محصولات خود را در کجا نگهداری می کنید؟

هنگامی که برای اولین بار کسب و کار آنلاین خود را از خانه شروع می کنید ، ممکن است بخواهید با موجودی انبار کوچک شروع کنید و هزینه های جاری خود را پایین نگه دارید. با این وجود ، با رشد کسب و کار خود ، به یک روش نگهداری موجودی نیاز خواهید داشت که متناسب با آن باشد.

اگر خودتان محصولی می سازید ،  می توانید آن را در خانه یا گاراژ خود نگهداری کنید.

اگر از عمده فروش استفاده می کنید ، باید تصمیم بگیرید که خودتان محصولات را در خانه ، یک واحد برای نگهداری یا حتی از یک انبار استفاده کنید.

از همان ابتدا ، برنامه روشنی برای نحوه برقراری ارتباط با تأمین کنندگان خود تنظیم کنید و مطمئن شوید که انتظارات طرفین تامین شود تا کارها بدون مشکل انجام شود.

  • اگر خودتان محصول تولید می کنید ، چه مدت طول می کشد که مواد اولیه را از تأمین کنندگان خود دریافت کنید؟
  • اگر با یک تولید کننده کار می کنید ، قبل از اینکه محصولات خود را تحویل بگیرید ، چقدر باید پیش از این سفارش دهید؟
  • اگر با یک عمده فروش کار می کنید ، چه مدت زمانی برای ارسال سفارش زمان می‌برد؟

بسته به عمده فروش یا فرستنده شما ، ممکن است ارتباط از طریق ایمیل ، تلفن یا از طریق یک سیستم یکپارچه مانند نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) را ترجیح دهند.

علاوه بر این ، مشتریان شما دوست ندارند در مورد سفارش خود در تاریکی نگه داشته شوند. بنابراین ، مهم است که شما  یک سیستم برای برقراری ارتباط با مشتریان خود  در سراسر جدول زمانی فروش و حمل و نقل تنظیم کنید. بهترین راه برای انجام این کار از طریق ایمیل یا به روزرسانی پیام های متنی است ، از جمله:

  • پیام تشکر از خرید شما یا تأیید پیام فروش ، که در آن نیز به مواردی اشاره شده است که آنها می توانند انتظار رسیدن سفارش خود را داشته باشند
  • یک پیام ارسال سفارش ، به مشتری اطلاع می دهد که سفارش او اکنون ارسال شده و در حال رسیدن به او است
  • پیام تأییدی مبنی بر اینکه سفارش با موفقیت تحویل داده شده است

مرحله 11. هویت برند خود را تعریف کنید

طراحی UI / UX فروشگاه آنلاین

هنگام تعریف هویت برند خود ، مهم است که شما بر ویژگی های طراحی مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • لوگو
  • طرح رنگی
  • تایپوگرافی
  • فونت
  • گرافیک / عکاسی

وب سایت و فروشگاه آنلاین شما هویت کسب و کار شما است پس خیلی مهم است موارد بالا را با دقت و متناسب با کسب و کار شما انتخاب شوند.

اگر در این کار مهارت ندارید می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان وب دیزاینر مگ استفاده کنید.

در کنار طراحی گرافیکی ، از دیگر عناصر مهم هویت بصری شما می توان به طراحی UX (تجربه کاربری) و UI (رابط کاربری) اشاره کرد.

یک  طراح UX  کل سفر کاربر را برای حل یک مشکل خاص در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، آنها برای انجام خرید باید چه مراحلی را بردارند؟ آنها بر احساس کلی تجربه کاربر هنگام تعامل با نام تجاری شما تمرکز می کنند.

از طرف دیگر ، یک  طراح رابط کاربری کلیه عناصر بصری و تعاملی رابط محصول را شامل می شود ، از جمله دکمه ها ، آیکون ها ، فاصله و طراحی پاسخگو. همچنین این کار وظیفه آنهاست که از مطابقت ، انسجام و زیبایی در طراحی اطمینان حاصل کنند.

وب‌سایت مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

می‌توان وب‌سایت را قطب اصلی کسب  کار آنلاین خود دانست.

هنگام تعیین اینکه کدام وب‌سایت برای کسب و کار آنلاین شما مناسب است ، باید مطمئن شوید که موارد زیر را به شما ارائه می دهد:

  • توانایی فروش مقدار نامحدودی از محصولات ، از جمله محصولات فیزیکی و دیجیتالی
  • ویژگی های اساسی کسب و کار آنلاین داخلی شامل تبلیغات و تخفیف ، تجزیه و تحلیل و مدیریت کاتالوگ.
  • یک طراح وب‌سایت کسب و کار آنلاین که مقرون به صرفه ، آسان برای استفاده و پاسخگو به تلفن همراه باشد
  • ما در وب دیزاینر مگ سایت فروشگاهی با طراحی زیبا و مقررون به صرفه انجام می‌دهیم برای دیدن پلن‌ها به صفحه طراحی سایت مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید
  • ویژگی های امنیتی ، مانند پردازنده های پرداخت امن
  • ویژگی های SEO ، مانند توانایی داشتن نام دامنه سفارشی ، برچسب های متا ، توضیحات متا ، ساختارهای URL بهینه سازی شده برای سئو و موارد دیگر
  • ابزار بازیابی رها شده از سبد خرید

یک فروشگاه برنامه گسترده با یکپارچه سازی و افزودنی های از پیش ساخته شده

گرچه گزینه های تجارت الکترونیکی زیادی در دسترس است ، ما WooCommerce را به عنوان یک راه حل قوی برای بسیاری از مشاغل آنلاین توصیه می کنیم.

دستورالعمل های محتوا را تهیه کنید

محتوای شما نحوه برقراری ارتباط با مشتریان ، تعامل با مخاطبان هدف و به تصویر کشیدن حرفه ای تجارت شماست.

قوانین کسب و کارتان را در قالب یک صفحه تعریف کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

بنابراین ، مهم است که عناصر مرتبط با محتوای زیر را برای برند خود تعیین کنید:

یک برنامه استراتژی محتوایی بچینید و همیشه طبق برنامه محتوایی کارتان را پیش ببرید.

این مجموعه قوانین باید مشخص کند  که هنگام نوشتن محتوای  مرتبط با مشاغل آنلاین خود ، چه کاری باید انجام داد و چه کاری نباید انجام داد . همچنین باید بر روی موارد زیر تمرکز کند:

  • قوانین دستور زبان
  • نحوه قالب بندی متن
  • چه کلماتی باید و نباید در ارتباط با نام برند شما استفاده شود

داشتن برنامه محتوایی به ویژه هنگامی که چندین نویسنده بر محتوای کسب و کار شما نظارت می کنند در جهت کمک به آنها مفید است.

  • تن صدا
  • فن بیان

کسب و کارتان را دارای شخصیتی خاص تصور کنید ، سپس مشخص کنید که چگونه می توان از طریق کلمات خود این ارتباط را برقرار کرد و می خواهید مخاطبان شما چه نوع برداشتی از شما داشته باشند.

به عنوان مثال ، آیا لحن صدای شما رسمی و حرفه ای ، جوان و مرسوم ، مد روز یا دوستانه و محاوره ای خواهد بود؟

بیانیه ماموریت

این خلاصه ای از اهداف و ارزشهای شرکت شماست. هنگام نوشتن بیانیه ماموریت خود ، باید به این موارد فکر کنید:

  • چرا کسب و کار آنلاین شما وجود دارد؟
  • اهداف کلی شما چیست؟
  • محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید؟
  • مخاطبان هدف شما
  • موقعیت جغرافیایی که در آن فعالیت می کنید
  • یک متخصص بازاریابی محتوا پیدا کنید

مرحله 12. تعریف استراتژی های بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار

تعریف استراتژی های بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار

قیف فروش خود را تعریف کنید

در مرحله بعدی ، شما باید بدانید که مشتری هدف شما چگونه چرخه خرید را (که گاهی اوقات آن را قیف فروش می نامند) حرکت می دهد تا اینکه اولین خرید خود را انجام دهد. این چهار مرحله ای است که باید بدانید.

  • اطلاع

آگاهی اولین مرحله از این چرخه است که مشتریان بالقوه با محصولات یا خدمات شما ارتباط برقرار می کنند. این اتفاق معمولاً پس از شروع تحقیقات آنلاین برای مشکلی که سعی در حل آن دارند اتفاق می افتد.

  • ایجاد اعتماد

در مرحله بعدی ، مشتریان بالقوه می خواهند مطمئن شوند که شما در صنعت خود متخصص هستید. آنها ممکن است فکر کنند شما راه حل مناسبی برای مشکل آنها هستید و به دنبال اطلاعاتی برای پشتیبانی از آن هستند. در این مرحله ، ممکن است آنها با ارائه آدرس ایمیل یا پیگیری شما در شبکه های اجتماعی به شرکت شما ابراز علاقه کرده باشند ، اما خریدی انجام نداده اند.

  • پرورش اعتماد

هنگامی که مشتری احتمالی ابراز علاقه کرد ، باید نشان دهید که در واقع در زمینه خود یک مقام و متخصص در تخصص خود هستید. شما می توانید این کار را از طریق پست ها و مقالات وبلاگ ، مطالعات موردی یا حتی ارائه یک نسخه آزمایشی رایگان از خدمات خود انجام دهید تا آنها را متقاعد کنید راه حل مناسبی هستید.

  • فروش

این آخرین مرحله از قیف است که مشتری احتمالی تصمیم به خرید گرفته و به مشتری تبدیل می شود.

رسانه ها / کانال های بازاریابی ورودی

یک استراتژی بازاریابی ورودی می تواند شامل چندین کانال و نوع مختلف محتوا برای جذب چشم انداز و مشتری به وب سایت شما باشد.

هدف این است که ادامه  تعامل و لذت بردن از آنها ،حتی پس از مشتری شدن آنها. این به شما امکان می دهد تا شغلی را ایجاد کنید که ارزش شما را فراهم کند و باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان خود شود.

استراتژی های بازاریابی درونی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • بازاریابی ویدئویی
  • وبلاگ نویسی
  • سئو
  • تبلیغات پولی
  • تولید محتوا و بازاریابی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی

مرحله 13. فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما برای کسب و کار باز شد ، اقدامات مهمی وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت مداوم آن انجام دهید. می بینید که اقداماتی که پس از فروش انجام می‌دهید و همچنین چگونگی اندازه گیری و تحریک رشد ، گام های مهمی هستند که می توانند سرمایه گذاری آنلاین شما را انجام دهند یا از بین ببرند.

مراحل بعدی پس از فروش

تحقق سفارش:

  • سفارش را جمع آوری کنید
  • اگر در خانه کار می کنید ، سفارش را ارسال کنید
  • در صورت لزوم ، بازده ها را مدیریت و پردازش کنید

پیگیری:

  • با مشتریان تماس بگیرید تا از آنها برای سفارش خود تشکر کرده و یک بازه زمانی تحویل ارائه دهند
  • برای اطمینان از رضایت مشتری ، پس از رسیدن سفارش ، با او تماس بگیرید
  • مشتریان را تشویق کنید که درباره کسب و کار یا محصول شما یک بررسی یا توصیف ارائه دهند

ایجاد وفاداری مشتری:

از مشتریان خود دعوت کنید تا از طریق کانال های رسانه های اجتماعی در تماس باشند

از مشتریان دعوت کنید تا به یک باشگاه وفاداری بپیوندند که در آن به اعضای تخفیف ویژه ارائه می شود

برای معرفی های مشتری جدید جوایز پیشنهاد دهید

کارتهای شخصی را برای موارد خاص مانند تولد و ارائه تبلیغات هدیه ارسال کنید

تولید و تکرار فروش:

  • برای تبلیغات فروش ،پیشنهادات و تبلیغات ، به روزرسانی ها را از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی ارسال کنید
  • نمایش محصولاتی که ممکن است مورد علاقه مشتری شما باشد ارائه دهید
  • محصولات مرتبط را که مزایای اضافی به مشتریان می دهد برجسته کنید

سنجش موفقیت

برای سنجش موفقیت در کسب و کار آنلاین خود ، سه حوزه اصلی و همچنین چندین KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

داده های تجارت الکترونیکی

این شامل داده های وب سایت تجارت آنلاین شماست که مشتریان می توانند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. KPI های مهم برای نظارت عبارتند از:

  • تعداد فروش
  • نرخ تبدیل
  • مقدار متوسط ​​سفارش (AOV)
  • نرخ خرید سبد خرید
  • میل محصول (که محصولات اغلب با هم خریداری می شوند)

کسب آنلاین و موفقیت در بازاریابی

همچنین باید وب سایت خود را از نظر جذب و رفتار مخاطب تجزیه و تحلیل کنید. به سوالات زیر فکر کنید:

  • چقدر ترافیک ارگانیک جذب می کنید؟ چقدر از طریق بازدید مستقیم ، رسانه های اجتماعی یا مراجعه از سایت های دیگر حاصل می شود؟
  • چه مدت بازدیدکنندگان در سایت شما می مانند؟
  • چند درصد از بازدید کنندگان مانند ثبت نام در لیست های ایمیل ، خرید می کنند یا اقدام دیگری انجام می دهند؟

عملکرد تجاری

علاوه بر این ، شما می خواهید روی سودآوری ، رشد و پیشرفت کلی کسب و کار خود تمرکز کنید. KPI های زیر را اندازه گیری کنید تا اطمینان مطمئن شوید که به اهداف مورد نظر خود رسیده اید:

  • هزینه خرید مشتری CAC ( هزینه جذب مشتری مثل تبلیغات کلیکی یا بن تخفیف و…)
  • هزینه کالاهای فروخته شده (چقدر برای فروش محصول هزینه می کنید)
  • سود ناخالص
  • ارزش مادام العمر مشتری (LTV)
  • حاشیه متوسط

اگر فروشتان بالا رفت یک متخصص سئو استخدام کنید تا این داده ها تجذیه و تحلیل کند.

روی رشد تمرکز کنید

روی رشد تمرکز کنید

شما می خواهید با مخاطبان خود درگیر باشید و برای ایجاد رشد و به دست آوردن مشتری های جدید ، هیاهوی بیشتری برای برند تجاری خود ایجاد کنید. این را می توان از طریق:

استراتژی های بازاریابی آنلاین ، مانند اجرای مسابقات از طریق رسانه های اجتماعی ، ارتباط با اینفلوئنسر ، میزبانی یا حضور در پادکست ، وبلاگ نویسی ، تلاش در زمینه جستجوگرها مانند تحقیق و هدف گذاری کلمات کلیدی و تولید محتوای ویدیویی آموزنده که خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما را برطرف می کند

استراتژی های Omnichannel ، از جمله فروش محصولات یا خدمات خود در کانال های آنلاین دیگر مانند فروشگاه دیجیکالا ، فروشگاه بایا و …

بازاریابی از طریق ایمیل ، فرصتی که شما بر روی افزایش لیست مشترکان ایمیل خود از طریق ارائه تبلیغات آزاد مانند کتابهای الکترونیکی ، دعوت نامه های رویداد ، هنرهای قابل چاپ ، کدهای تخفیف و موارد دیگر در ازای آدرس ایمیل کاربر تمرکز می کنید. شما باید از طریق ارسال ایمیل های هدفمند با ارزش و محتوای عمیق ، قیف فروش خود را پرورش دهید تا منجر به فروش شود

علاوه بر این ، شما باید به  طور مداوم KPI های خود را کنترل کنید  تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به اهداف خود رسیده است و هر سه ماه رشد دارد.

این اطلاعات را به طور منظم ارزیابی کنید و از خود بپرسید:

  • در این سه ماه چه کارهایی انجام دادیم؟
  • برای انجام بهتر چه کاری لازم است؟
  • چقدر رشد یا افول داریم؟
  • اهداف یا معیارهای جدید ما برای سه ماهه بعدی چیست؟

کلام آخر

شروع کسب و کار آنلاین خود از خانه ممکن است یک روند سریع نباشد ، اما مطمئناً یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که تاکنون انجام می‌دهید. ما در وب دیزاینر مگ ، این راهنمای جامع را برای ارائه یک نقشه راه ساده و گام به گام برای راه اندازی یک فعالیت آنلاین موفق – اعم از فروشگاه آنلاین محصولات فیزیکی ، کسب و کار خدماتی و یک سایت آموزشی – تهیه کرده ایم.

هیچ چیز به اندازه کار کردن برای خودتان و تمرکز روی علاقه های شخصی خود راضی کننده نیست و تنها کافی است ایده مناسب کسب و کار آنلاین ، مخاطب مورد نظر خود را برای شروع رویای کارآفرینی خود پیدا کنید.

با پیروی از فرایندی که برای یافتن یا توسعه محصولات یا خدمات شما برای فروش ، انتخاب وب‌سایت مناسب فروشگاه آنلاین ، تعیین هویت برند تجاری خود و به کارگیری استراتژی های بازاریابی برای رشد کسب و کار بیان کردیم ، در مسیر موفقیت در فروش آنلاین قرار خواهید گرفت.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *