نحوه ایجاد فروشگاه اینترنتی پوشاک (و فروش)

فروشگاه های پوشاک آنلاین داغتر از همیشه هستند. این حوزه در دنیای رو به رشد کسب و کار آنلاین در حال رشد هستند. بر خلاف سال ها پیش ، که یک فروشگاه آنلاین موفق باید کلی کار و هزینه باید صرف می‌کرد، فروشگاه های آنلاین پوشاک امروز با کمترین هزینه و زمان می‌توان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد.

مطمئناً هیچ مشاغل بدون تلاش و تعهد بسیار بالا ، خصوصاً از ابتدا ، واقعاً موفق نیستند. به هر حال ، وقتی همه بخواهند ، این بدان معناست که رقابت بیشتری وجود دارد که باید از آن پیشی گرفت. خوشبختانه ، در مقایسه با سایر مشاغل ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک در دنیای دیجیتال امروز نسبتاً ساده است.

در اینجا شش کاری وجود دارد که شما برای شروع باید انجام دهید – و در واقع اولین فروش خود را بدست آورید.

چگونه می توان در 6 مرحله ساده فروشگاه پوشاک آنلاین موفق ایجاد کرد

مرحله 1: مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

مهمترین گام شماره یک برای راه اندازی فروشگاه پوشاک اینترنتی ، ایجاد جایگاهی برای نام برند شما است. وقتی این کار را انجام می دهید ، می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. و حتی بهتر ، آنها می توانند شما را پیدا کنند.

اگر مطمئن نیستید که مخاطب مورد نظر شما باید چه کسانی باشد و یا واقعاً تخصص شما چیست ، بنشینید و لیستی از علاقه ها و علایق خود را به ذهن مرور کنید. هرچه کسب و کار شما با علایق واقعی شما همسو باشد ، همه چیز معتبرتر خواهد بود. بعلاوه ، شما مخاطب هدف خود را خیلی بهتر درک خواهید کرد ، و شما در رقابت یک قدم جلوتر هستید.

بعضی از محبوب ترین مخاطبان که به صورت آنلاین لباس خرید می‌کنند، عبارتند از:

  • خرید لباس والدین برای بچه ها
  • طرفداران مد برای آخرین مد خرید می کنند
  • خریداران مد بالا به دنبال محصولات لوکس هستند

طرفداران مد برای آخرین مد خرید می کنند

برای تعیین اینکه چه چیزی را می فروشید ، باید بدانید که آن را به چه کسانی می فروشید. اگر نمی توانید مخاطب هدف خود را پیدا کنید ، در بازار تحقیق کنید و ببینید چه مخاطبان محبوب نیاز برآورده نشده ای دارند که می توانید برآورده کنید. با پیدا کردن مخاطبان هدف خود، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: دلیل خود را بدانید.

راه اندازی فروشگاه پوشاک آنلاین و راه اندازی فروشگاه پوشاک آنلاین موفق دو چیز کاملاً متفاوت است. در حالی که هرکسی می تواند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند و همه محصولات را روی آن بارگذاری کند ، همه علاقه و اشتیاق ندارند که واقعاً کسب و کار را ببینند و موفقیت آن را تضمین کنند. اگر می خواهید فروشگاه پوشاک آنلاین شما واقعاً رونق داشته باشد ، باید بتوانید به آن متعهد شوید ، این بدان معناست که شما باید دلایل خود را بدانید. برای پیدا کردن هدف کسب و کار خود به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا می خواهید پوشاک را بصورت آنلاین بفروشید؟
  • چرا می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید؟
  • کسب و کار آنلاین شما چه چیزی را فراهم می‌کند که دیگران نتوانند ارائه دهند؟
  • چه عواملی باعث می شود مشتریان در فروشگاه شما بمانند؟

پاسخ به این سوالات شما را به بیانیه مأموریت خود می رساند ، که باید هر تصمیمی را که درباره تجارت خود می گیرید مطلع سازد. به عنوان مثال ، اگر هدف شما ایجاد مد پایدار است ، پس همه جنبه های کسب و کار شما باید پایدار باشد.

در حالی که بسیاری از کارهای پشت صحنه فروشگاه پوشاک آنلاین می تواند سرگرم کننده باشد، به شما این امکان را می دهد که واقعاً خلاق و منحصر به فرد باشید ، واقعیت نیاز به راه اندازی واقعی یک کسب و کار وجود دارد ، این بدان معناست که همه چیز به شکل عادی پیش نمی رود. هرچه بیشتر بتوانید دلایل خود را به خود یادآوری کنید ، آمادگی بیشتری برای چالش های پیش رو خواهید داشت.

مرحله 3: مدل کسب و کار خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی ، شما باید دقیقاً تعیین کنید که از چه نوع بیزینس مدلی برای فروشگاه پوشاک خود استفاده کنید. پس از دانستن این موضوع ، بهتر می توانید قالب و نوع مناسب فروشگاه آنلاین را متناسب با برنامه کاری خود انتخاب کنید.

چهار مدل اصلی کسب و کار برای فروشگاه های اینترنتی پوشاک:

  1. فروش مستقیم
  2. فروش واسطه‌ای
  3. چاپ روی لباس برحسب تقاضا
  4. طراحی سفارشی (برش و دوخت)

هر یک از این مدل ها به نوع دیگری از تجربه فروشگاه آنلاین نیاز دارند و البته برخی نیز به مهارت بیشتری نیاز دارند. از نظر بیشتر صاحبان مشاغل ، سه مدل تجاری اول بیشترین معنا را دارند. و در میان این سه مورد ، مغازه های چاپ بر اساس تقاضا در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته اند – و این دلیل خوبی دارد.

چاپ روی لباس برحسب تقاضا

مرکز چاپ بر اساس تقاضا

نه تنها فروشگاه های پوشاک چاپ بر اساس تقاضا از نظر طراحی و آماده بودن برای عرضه در بازار ساده ترین فروشگاه ها هستند ، بلکه چاپ بر اساس تقاضا مقرون به صرفه ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی پوشاک است. از آنجا که در واقع شما تاکنون در هیچ موجودی سرمایه گذاری نمی کنید ، می توانید انواع مختلف طرح ها را در فروشگاه و تبلیغات خود آزمایش کنید بدون اینکه دیگر نیازی به ذخیره تعداد موجودی داشته باشید. به همین دلیل ، برآوردها نشان می دهد که چاپ تی شرت سفارشی تا سال 2025 به تنهایی 10 میلیارد دلار درآمد در سراسر جهان به دست می آورد.

اگر با مدل تجاری چاپ بر اساس تقاضا آشنا نیستید ، در واقع کاملاً ساده است. در واقع ، شما قادر به همکاری با شرکتی هستید که به شما امکان دسترسی به انواع مختلفی از لباس ها (پیراهن ژاکت ، کاپشن ، تاپ مخزن ، تی شرت ، شلوار، لباس زیر ، کیف و غیره) و گزینه های رنگ و مواد را می دهد. سپس محصولی را که می خواهید در فروشگاه خود داشته باشید، انتخاب می کنید و سپس برای آنها طراحی می کنید.

این طرح ها می توانند به صورت دیجیتال به عکسهای کالا منتقل شوند تا بتوانید آنها را در فروشگاه خود منتقل کنید ، بدون اینکه هرگز نیاز به وجود فیزیکی داشته باشند. به محض خرید ، این شرکت سفارش را دریافت می کند ، طرح شما را می گیرد و محصول را تولید می کند ، محصول را به محض اتمام برای مشتری ارسال می کند.

مرحله 4: فروشگاه آنلاین خود را بسازید.

هنگامی که مسیر درست را پیدا کردید و دانستید که آماده تعهد به نام برند جدید خود هستید ، وقت آن است که در واقع فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. برخلاف باز کردن یک ویترین فروشگاه فیزیکی ، ایجاد یک وب سایت فروشگاه آنلاین بسیار ساده تر است. برای اینکه بتواند واقعاً موفق و توان فروش باشد ، به همان جزئیاتی نیاز دارد که یک فروشگاه فیزیکی می خواهد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص طراحی و پیاده سازی سایت فروشگاه پوشاک می‌توانید به ما پیام دهید و یا با ما تماس بگیرید.

تم فروشگاه پوشاک

زیبایی مشاغل آنلاین این است که مصرف کنندگان بیشتری به دنبال تجارب خرید آنلاین هستند. سال ها پیش ، انجام فروش آنلاین بسیار دشوارتر بود زیرا نه تنها تعداد خریداران آنلاین کمتر بود ، بلکه کسانی که نسبت به معاملات آنلاین بسیار احساس احتیاط می کردند. با تغییر عادتها تعداد زیادی از مردم به خرید اینترنتی روی آوردند و نه تنها این ، بلکه مصرف کنندگان امروزی بیشتر از خرید در فروشگاه ها از خرید آنلاین لذت می برند. بعلاوه ، تبلیغات آنلاین برای پیدا کردن مخاطبان هدف شما و سوق دادن آنها به فروشگاه شما را بسیار ساده کرده است – و همچنین مقرون به صرفه تر از همیشه است.

تم فروشگاه پوشاک

در مورد ساخت واقعی فروشگاه آنلاین خود ، ابتدا باید انتخاب کنید که از چه پلتفرمی استفاده خواهید کرد. در این مرحله ، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از نرم افزار اختصاصی برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید یا با یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس کار کنید . اگر ابتدای کار هستید و نمی‌خواهید هزینه هنگفتی برای سایت اختصاصی صرف کنید، گزینه وردپرس برای شما بسیار مناسب. با این حال ، اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را به سرعت و با کمترین هزینه در یک بستر آسان و حرفه‌ای راه اندازی کنید ، بهترین راه حل برای شما مدیریت محتوای وردپرس است.

راه حلی که انتخاب می کنید باید ویژگی هایی را برای شما فراهم کند که واقعاً درخشش کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال ، وب دیزاینر مگ ویژگی های زیر را که برای فروشگاه های آنلاین پوشاک لازم است فراهم می کند:

  • انواع نامحدود محصول : از این ویژگی می توان به راحتی پوشاک را با گزینه های مختلف رنگ و طرح به فروش رساند.
  • تصاویر نامحدود محصول با بزرگنمایی : به طور مستقیم در صفحه محصول ، جزئیات قطعات لباس خود را با تعداد عکس با کیفیت بالا به مشتری نشان دهید.
  • نقد و بررسی محصولات : مشتریان می توانند به مشتریان احتمالی دیگر کمک کنند تا تعیین کنند که یک لباس خاص چگونه ظاهر ، احساس و تناسب دارد.
  • ویژگی های Upsell & Cross-Sell : لوازم جانبی ، مجموعه های منطبق یا محصولاتی را که غالباً با هم خریداری می شوند به صفحات محصول اضافه کنید تا تجربه خرید را راهنمایی کنید.

همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که برای ساخت فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده اید با نرم افزاری متناسب با مدل تجاری شما سازگار است. همانطور که قبلاً بحث کردیم ، چاپ بر اساس تقاضا یکی از محبوب ترین مدلهای تجاری فروشگاههای پوشاک آنلاین است.

مدلهای تجاری فروشگاههای پوشاک آنلاین

در مورد طراحی سایت شما ، سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند وب‌دیزاینرمگ انواع مختلفی از الگوها را ارائه می دهند که می توانید با استفاده از آنها فروشگاه اینترنتی خود را بسیار زیبا جلوه دهید و از همه مهمتر در دستگاه های تلفن همراه پاسخگو مشتریان باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین برای کمک در فروش بیشتر را مطالعه نمایید.

مرحله 5: محصولات منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

برای اطمینان از برجسته بودن کسب و کار خود ، محصولی می خواهید که توجه مخاطبان شما را جلب کند. بنابراین طراحی یا انتخاب محصولات عالی برای انتقال در فروشگاه برای موفقیت برند آنلاین شما بسیار مهم است. بسته به اینکه از کدام نوع بیزینس مدل آنلاین پوشاک استفاده می کنید ، ایجاد یا انتخاب محصولات برای فروشگاه متفاوت به نظر می رسد. اما نکته اصلی این است که شما محصولی را ارائه می کنید که می دانید مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت.

برای اطمینان از داشتن بهترین محصولات ممکن در فروشگاه خود ، این ایده های زیر را در نظر بگیرید.

چاپ  پیراهن

یک طراح با استعداد استخدام کنید.

اگر در حال ایجاد طرح های منحصر به فرد برای لباس و پوشاک خود هستید ، و خودتان طراح نیستید ، پس یک طراح عالی پیدا کنید که بتواند به کسب و کار شما کمک کند. به لطف اینترنت و فضای آنلاین شما به راحتی می‌توانی بهترین آنها را پیدا کنید و با آنها همکاری داشته باشید.

اهرم ابزار ساختن.

قبل از اینکه کالایی را در فروشگاه خود منتقل کنید یا حتی آن را تبلیغ کنید ، می خواهید ببینید که چه شکلی است. به عنوان مثال اگر طرحی را برای یک تی شرت طراحی کرده اید ، می خواهید ببینید که چگونه طرح روی پیراهن قرار می گیرد ، اندازه آن چقدر بزرگ است و رنگ ها در کنار هم قرار گرفته اند. در حالی که سفارش نمونه بعضاً یک گزینه است ، اما در بسیاری از مواقع باید به ابزارهای ساخت آنلاین متکی باشید. خوشبختانه این ابزارها پیشرفت کرده اند و می توانند ایده دقیقی در مورد شکل نهایی محصول شما به شما بدهند.

محصولات را تست کنید.

در حالی که چاپ تمام طرح های سفارشی شما بر روی محصولات برای مرور آنها همیشه مقرون به صرفه نیست (یا حتی ممکن است) ، شما می توانید و باید نمونه های محصول را بخواهید تا بتوانید پارچه ها را احساس کنید ، رنگ ها را ببینید و متناسب بودن را امتحان کنید. کیفیت محصول شما به این جنبه های ملموس بستگی دارد ، بنابراین همیشه قبل از شروع فروش مطمئن شوید که دقیقاً چه چیزی می فروشید.

مخاطبان خود را بسنجید.

تصمیم گیری درباره اینکه کالاهایی را که در فروشگاه خود می‌فروشید کاملاً به علاقه مخاطبان شما بستگی دارد. چه محصولی را پیش فروش کنید یا به سادگی از افراد متخصص خود نظر بگیرید ، همیشه ایده خوبی است که آن ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید بهترین محصول ممکن را دارید – چیزی که توجه مخاطبان شما را جلب کرده و آنها را متقاعد به صرف هزینه های خود کند.

مرحله ششم: فروش داشته باشید.

مرحله آخر فروش در فروشگاه آنلاین شماست که موفقیت در هر مرحله قبلی را در اینجا نشان می دهد. در حالی که تبلیغ و رشد مناسب برند شما از طریق بازاریابی مناسب زمان بر است ، اما چند کار وجود دارد که باید بلافاصله قبل از راه اندازی فروشگاه پوشاک آنلاین خود انجام دهید.

  1. حساب های شبکه های اجتماعی بسازید.

رسانه های اجتماعی می توانند به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کنند و بستری را برای دسترسی به مخاطبان فراهم کنند. با استفاده از رسانه های اجتماعی ، می توانید محتوای دیجیتالی ایجاد کنید که به شما کمک کند مخاطبان مورد نظر خود را در مورد نام تجاری جدید خود آموزش دهید و به نمایش بگذارید که کسب و کار شما چیست.

برای فروشگاه های آنلاین پوشاک ، فیس بوک ، اینستاگرام و Pinterest بهترین سیستم عامل برای فعالیت هستند

  1. عکس های زیادی بگیرید.

هنگام خرید آنلاین ، مشتری نمی تواند محصولات شما را از نظر فیزیکی حس کرده و آنها بررسی کند. از آنجا که این بخش مهمی از خرید لباس برای بسیاری از افراد است ، ارائه تعداد زیادی عکس با کیفیت می تواند به مشتریان در درک بهتر خریدهایشان کمک کند. عکس های سبک زندگی از لباس های شما بسیار عالی هستند ، زیرا نشان می دهد که لباس شما هنگام پوشیدن توسط شخص به جای اینکه به صورت صاف روی میز نشان داده شود ، به نظر می رسد.

هرچه عکسهای بی نظیری که می توانید در بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید ، جذابیت برندتان برای مخاطبان شما بیشتر خواهد بود. اگر بودجه کافی ندارید ، می‌توانید با یک دوربین میان رده‌ای و با آموزش نکاتی از عکاسی تصاویر قابل قبولی بگیرید.

  1. بازاریابی آنلاین را مطالعه کنید.

یک شبه نمی‌توان به بازاریابی آنلاین تسلط یافت ، و قطعاً باید چیزی باشد که شما پس از راه اندازی کسب و کار خود به خوبی مطالعه کنید. در واقع ، همیشه در حال تغییر است! اما درک اصول و استراتژی هایی که می خواهید برای به دست آوردن فروش استفاده کنید ، به سختی موشک هوا کردن نیست و به راحتی می‌توانید آنها را یاد بگیرید. هرچه سریعتر بتوانید اصول بازاریابی آنلاین و دیجیتال را درک کنید ، زودتر می توانید فروش داشته باشید.

نتیجه

ساخت یک فروشگاه اینترنتی پوشاک می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. با این وجود ، هنوز هم برای موفقیت در آن به کار و تعهد نیاز دارد. هنگامی که تصمیم گرفتید که این کسب و کار مسیر درستی برای شماست ، دریغ نکنید! اطلاعات زیادی وجود دارد ، و بسیاری از ابزارهای موجود ، که می توانند در این راه به شما کمک کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *