جلوگیری از شکست فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه آنلاین در ابتدا به نظر ساده می رسد. با این حال ، بسیاری از فروشندگان آنلاین قادر به نگهداری فروشگاه های آنلاین خود برای مدت طولانی نیستند. تعداد زیادی از فروشگاه‌ها بازدهی از سرمایه خود ندارند. در دراز مدت ، آنها متحمل خسارات سنگین و شکست می شوند.

عدم موفقیت را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد ، اما حقیقت همچنان وجود دارد که راه اندازی فروشگاه آنلاین پیچیده است. این امر به برنامه ریزی دقیق در هر دو مرحله قبل و بعد از راه اندازی نیاز دارد. فراتر از این ، برای رشد و مقیاس کسب و کار آنلاین خود به پیشرفت مداوم نیز نیاز دارید. راه حل های قدیمی دیگر برای پشتیبانی از فعالیت های تجاری شما کافی نیستند.

خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانند انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنند. شرکت ها نیز به سختی می توانند از پس مشکلات برآیند. روند همه گیر در حال حاضر بر زنجیره تأمین بسیاری از برندهای کسب و کار اینترنتی تأثیر گذاشته است. در نتیجه ، آنها نتوانستند به موقع به مخاطبان مورد نظر خود برسند. در نتیجه ، مصرف کنندگان رقبایی را انتخاب کردند که بیشتر انتظارات آنها را برآورده کردند.

فراتر از این ، تسلط دیجی‌کالا بر بازار آنلاین باعث شده است که مصرف کنندگان از همه نوع کالا انتظار راحتی و اطمینان یکسانی را داشته باشند. با این حال ، کسب و کارها در ایجاد چنین تجربه های “مانند دیجی‌کالا” برای خریداران خود دشوار هستند.

هر فروشگاهی که نتواند از مدل دیجی‌کالا تبعیت کند ، با توجه به انتظار خریداران از تجربه کاربر در وب سایت های فروشگاهی آنلاین ، نادیده گرفته می شود. اعتماد به یک مدل منسوخ شده دیگر برای فروشگاه‌ها کارساز نیست – آنها وضعیت موجود را تغییر نمی‌دهند. تأخیر ، اتمام موجودی ، پشتیبانی ضعیف از مشتری ، اطلاعات ناکافی و موارد دیگر باعث کاهش وفاداری مشتری می شود.

11 دلیل اصلی شکست فروشگاه‌های آنلاین

برای اطمینان از موفقیت وب سایت فروشگاه آنلاین ، ضروری است که به عناصر زیر توجه کنید. همه چیز برای درست شدن بهبود فروشگاه آنلاین و بیرون کشیدن کسب و کار از هرگونه خرابی یا بدبختی ، لازم است.این شکست به دلیل سهل انگاری یا نا آگاهی یک یا چند مورد از این عناصر است.

1. نادیده گرفتن فروش

“همه چیز فروشگاه آنلاین” را فروش تشکیل می‌دهد ، به این معنی که شما نمی‌توانید حضور خود را به یک کانال محدود کنید. هر کسب و کاری باید راه های فروش خود را متنوع کند – از طریق فروشگاه های مارکت پلیس ، در یک سایت فروشگاهی ، در بازارها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. سعی کنید با وسعت دادن بیشتر به این کانال‌ها ، با مشتریان بیشتری برای فروش خود ارتباط داشته باشید.

فروشگاه آنلاین

یک مدل همه کاره دید شما را افزایش می دهد و فرصت های فروش بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است از دستگاه های تلفن همراه غافل نشوید به این دلیل اکثر مخاطبان و خریداران با تلفن همراه اقدام به خرید می‌کنند. راحتی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. تهیه هرگونه محصول و خدمات را برای خریدار دشوار نکنید. دقت کنید که  سیستم عاملی انتخاب کنید که مخاطبان شما از آن استفاده کنند،مثلا اگر قصد تولید وب اپلیکیشن برای موبایل دارید مطمئن شوید مخاطب هدف شما از اندروید استفاده دارند یا ios.

2. بدون استراتژی SEO

سئو سایت برای افزایش فروش ، افزایش تعامل و افزایش درآمد لازم است. در صورت عدم وجود SEO دقیق ، رتبه یک برند در موتورهای جستجو می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. پایین آمدن منجر به دید کمتر می شود ، که به نوبه خود منجر به نرخ کلیک پایین(CTR) می شود. به همین دلیل ، وب سایت فروشگاهی شما بازدید بسیار کمی دارد.

وقتی ترافیک به سایت تجارت الکترونیکی شما کاهش می یابد ، احتمال تبدیل را کاهش می دهد. در نهایت ، تجارت تجارت الکترونیکی برای ادامه زندگی خود به تبدیلات (سفارشات) متکی است. بدون هیچ گونه فروشی ، به زودی در آستانه ورشکستگی قرار خواهید گرفت یا برای تزریق وجوه به تجارت به منابع خارجی متوسل می شوید. پیوندها ، برچسب های متا ، نقشه سایت ، طرحواره ، کلمات کلیدی ، URL ها و موارد دیگر را برای یک کمپین تأثیرگذار SEO بررسی کنید.

3. کمبود محتوای ارزشمند

حتما جمله محتوا پادشاه است را شنیده‌اید. محتوای متقاعد کننده ، جذاب و آموزنده ایجاد کنید. در B2B یا  B2C، خریداران می خواهند از جزئیات در مورد محصول شما مطلع شوند. به غیر از نمایندگان فروش ، تنها راه اطلاع رسانی درباره موجودی خود از طریق محتوا است. با این حال ، شما برای پاسخ دادن تکراری جهت تکرار فروش جلوگیری می‌کنید.

نمایندگان فروش و بقیه پرسنل شما باید بر روی جمع آوری راهنما و سایر فعالیت های توسعه فروشگاه تمرکز کنند. محتوا ،مصرف کنندگان شما را آموزش می‌دهد ، بنابراین اگر آنها تصمیم بگیرند با شما تماس بگیرند ، سوالات تخصصی تری دارند. چرا؟ چون آنها قبلاً سوالات متداول ، بروشورها ، وبلاگ ها ، مطالعات موردی ، برگه های مشخصات ، گواهینامه ها و موارد دیگر را مطالعه کرده‌اند. همچنین محتوا برای استراتژی SEO شما بسیار مهم است.

4. بستر فروشگاه آنلاین شما متناسب نیست

یک پلت فرم تجاری را برای محبوبیت آن انتخاب نکنید. بستر ایده آل کسب و کار آنلاین همان سیستمی است که با اهداف کسب و کار منحصر به فرد شما همسو باشد. اهداف آینده خود ، KPI های کسب و کار ، وضعیت فعلی و موفقیت گذشته خود را تعیین کنید تا بهترین بستر را تعیین کنید. فقط بخاطر فعالیت خیلی از مردم در اینستاگرام تحت تأثیر قرار نگیرید و تحقیق کنید مخاطب هدف شما در کدام پلتفرم وقت می‌گذارد.

 

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میک‌نم مقاله طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین برای کمک در فروش بیشتر مطالعه شود.

باور کنید یا نکنید ، 20 عامل وجود دارد که هر کسب و کار قبل از شروع فعالیت در فضای آنلاین باید آنها را ارزیابی کند . این عوامل هزینه های اولیه ، هزینه های جاری ، امنیت ، پشتیبانی مشتری ، مقیاس پذیری ، انعطاف پذیری ، منحصر به فرد بودن در دستگاه ها و موارد دیگر است. عدم در نظر گرفتن این پارامترها بر عملکرد وب سایت تجارت الکترونیکی شما تأثیر می گذارد.

5. خرید شخصی نیست

فروشگاه‌ها باید فعالیت خود را متناسب با مخاطبان هدف خود تنظیم کنند. اطلاعات جمعیتی را تجزیه و تحلیل کنید و تبلیغاتی را که برای آنها مناسب تر است انتخاب کنید. موقعیت خریداران خود را از هم جدا کنید و ارتباطات خود را با هرکدام شخصی کنید. در B2B ، خریداران بسته به رابطه آنها با فروشنده قیمت ، موجودی ، حمل و نقل ، پرداخت و سایر موارد را تنظیم می کنند.

در B2C نیز خریداران دوست دارند پیشنهادهایی را که با ویژگی های آنها مطابقت دارد مشاهده کنند. هر بخشی که از فروشگاه آنلاین شما خرید می کند دارای پس زمینه منحصر به فردی است.

6. از تجزیه و تحلیل استفاده نمی شود

دارندگان فروشگاه های آنلاین باید مخاطبان مورد نظر خود را بسنجند. نه تنها این ، بلکه آنها باید اطلاعات ارزشمندی در مورد حوزه فعالیت و رقبای خودشان بدست آورند. تجزیه و تحلیل به بازیابی داده ها و سایر معیارهای اطلاعاتی کمک می کند. تجزیه و تحلیل داده ها ، کاهش خطرات ، کشف فرصت ها و تصمیم گیری بهتر برای پیشبرد تعالی کسب و کار مهم است.

تجزیه و تحلیل سایت

تجزیه و تحلیل اطلاعات  ارزشمندی به روند تصمیم گیری شما کمک می‌کند. این نوع داده بیش از هر بازرسی سطح به سطح به شما می گوید. چنین تلاشی به سنجش تقاضا کمک می کند و منجر به مشکلات کمتری و کمبود منابع می شود. با استفاده از تجزیه و تحلیل ، شما راه حل های بهتری برای مشکلات پیچیده کسب و کار خود ایجاد می کنید.

7. مشتریان اعتماد کمتری به شما دارند

انتقال اعتبار فروشگاه آنلاین از اهمیت بالاتری برخوردار است. هیچ کس نمی‌خواهد از سایتی خریداری کند که از ابتدا مشکوک و مبهم به نظر برسد. از این گذشته ، این مشتریان اطلاعات حساس کارت بانکی را در اختیار می‌گذارند. فقدان سیگنال های اعتماد می تواند مشتاق ترین مصرف کننده را از دست بدهید.

علاوه بر این ، اعتبار کسب و کار شما نیز به همان اندازه مهم است. وجود نماد اعتماد این مشکل را برطرف می کند. جدا از این ، دریافت گواهی SSL به فروشگاه برای فعال کردن قفل HTTPS نیز برای افزودن امنیت و ایجاد اعتماد اجباری است.

8. مدیریت ناکارآمد موجودی

از مشکلات “پایان موجودی” خودداری کنید. کنترل و مدیریت موجودی کالا در انبار دغدغه همیشگی مدیران است؛ با کنترل موجودی خود این کمبود را مدیریت کنید.

9. بدون بهبود مستمر

در دراز مدت ، هر وب سایت فروشگاهی برای پیشگیری از منحنی نیاز به پیشرفت های دوره ای دارد. اگر هدف شما دراز مدت است ، یک سایت فروشگاهی منسوخ به شما در رسیدن به این هدف کمک نمی کند. وب سایت ها باید همیشه به دنبال نوآوری و پیشرفت باشند. نشستن روی شکوه سابق شما می تواند با تماشای رقابت رقبا از کنار شما پایان یابد.

رقبای شما قرار نیست بیکار بنشینند و موفقیتی که تاکنون کسب کرده اند را بپذیرند. آنها در حال تلاش برای ردیف بعدی و سپس ردیف بالاتر از آن هستند تا رسیدن به رده بالا. شروع به شناسایی کمبود در کسب و کار خود کنید که نیاز به بهبود فوری دارند – به ویژه مناطقی که با تغییرات کوچک می توانند موارد مثبت را تقویت کنند. این ممکن است محتوا ، پشتیبانی مشتری ، فروش ، تصاویر ، عملکرد یا هر چیز دیگری باشد.

10. عدم درک کسب و کار آنلاین

فراتر از جنبه فروش ، یک فروشگاه آنلاین باید طرف انسانی را نیز راضی کند. بیش از B2B یا B2C بودن ، هر ;کسب و کار آنلاین اساساً انسانی به انسان (H2H) است . هر مشاغل باید با پنج دسته افراد با اهداف مشخص خود همسو باشد. این افراد اصلی مشتری ، شریک ، کارمند ، سرمایه گذار و چشم انداز هستند.

عدم درک کسب و کار آنلاین

وقتی متوجه می شوید که فضای مجازی واقعی فقط فروش آنلاین محصولات نیست ، شما بیشترین سود را از سرمایه گذاری های خود در فروش آنلاین می گیرید. وبسایت فروشگاه آنلاین شما قطب دیجیتال شماست. ابتکارات آنلاین شما باید با هر نقطه کانونی طنین انداز شود. این باید اهداف هر پنج نوع افراد را برآورده کند. اعتلای هر پنج عنصر انسانی منجر به توسعه جامع تجارت الکترونیکی شما می شود.

11. کیفیت پایین وب سایت

وب سایت های فروشگاهی ، حتی امروزه ، از طیف وسیعی از مسائل رنج می برند. آنها با مشکل ناوبری ، پرداخت ، جستجو ، لینک‌ها ، فیلترها ، محتوا و موارد دیگر مواجه هستند. ذهنیت “شروع کن و به فکر بهبود باش” این باور غلط را ایجاد کرده است که یک وبسایت استاندارد برای جذب ترافیک و افزایش تبدیل کافی است.

داشتن یک وبسایت برای انجام معاملات کافی نیست. تجربه ضعیف کاربر به طور گسترده ای بر تعداد سفارشات شما هر روز تأثیر می گذارد. سرعت و عملکرد کلی وب سایت شما میزان زمانی را که کاربران می خواهند برای آن صرف کنند تعیین می کند. وب سایت های با کیفیت دستیابی به تبدیل را آسان تر می کنند.

از طرف دیگر ، اگر سایت شما دارای نقص باشد ، انتظار کاهش عملکرد شدید آن را داشته باشید.

جمع بندی

حالا که این مقاله را مطالعه کردید ، مطمئناً در مورد دلایل اصلی خرابی فروشگاه آنلاین درک خوبی داشته اید. ساده ترین راه برای پایان دادن این کمبودها ، پذیرفتن کمبود و تصمیم به تغییر آنها است. وب سایت فروشگاهای آنلاین برای نگه داشتن آنها در بهترین شکل ، به ارتقا مرتب نیاز دارند.

هنگامی که به صورت آنلاین می فروشید ، در حال رقابت با بهترین تجربه مشتری برای دسترسی آنلاین یا آفلاین هستید. وقتی نوآوری های فناوری در حال شکل گیری آینده کسب و کار آنلاین هستند ، نمی‌خواهید کسب و کارتان عقب بماند. بازدید کنندگان از سایت شما همیشه انتظار یک سرویس ساده ، یکپارچه و شخصی را دارند.

کسب و کار آنلاین به سرعت در حال پیشرفت است.در راه اندازی فروشگاه آنلاین بی نظیر و به یاد ماندنی برای خریداران خود سرمایه گذاری کنید. نه تنها این ، بلکه باید پیشنهاد ارزش خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. از این گذشته ، این عناصر متمایز است که شما را از فروشگاه‌های رقیب جدا می کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *